"Al Condominni" poesia brillante in dialetto parmigiano di Bruno Pedraneschi,letta da Enrico Maletti

Estratto di un minuto del doppiaggio in dialetto parmigiano, realizzato nell'estate del 1996, tratto dal film "Ombre rosse" (1939) di John Ford. La voce di Ringo (John Wayne) è di Enrico Maletti


PARMAINDIALETTO Tv


Tgnèmmos vìsst
Al salùt pramzàn äd parmaindialetto.blogspot.com

“Parmaindialetto” è nato il 31 luglio del 2004. Quest’anno compie 16 anni

“Parmaindialetto” l’é nasù al 31 lùjj dal 2004. St’an’ al compìssa 16 an’

Per comunicare con "Parmaindialetto" e-mail parmaindialetto@gmail.com

L’ UNICA SEDE DI “Parmaindialetto” SI TROVA A PARMA ED E' STATO IDEATO DALLA FAMIGLIA MALETTI DI “PÄRMA”.







sabato 28 marzo 2009

Parma 30 marzo 1959, 30 marzo 2009, a Berto e Edda Chierici per i 50 anni di matrimonio, dalla figlia Stefania

(Testo blu in Italiano)
Nell'anno 1959, dopo cinque anni di fidanzamento, Berto (23 anni) e l'Edda (22 anni) han deciso di sposarsi.
Sono andati alla Chiesa di San Benedetto per portare tutte le carte ma il prete, che dopo qualche anno si sarebbe spretato per riparare a “un'incidente di percorso”, non voleva sposarli perchè il padre della sposa era un “comunista bolscevico”.
Tanto hanno fatto che , dopo aver messo mano anche al borsellino, la data è stata fissata per il 30 di marzo... tutto bene....ma a poche settimane dalle nozze l'Edda viene a sapere che Berto è stato un po' biricchino (morosava con un' altra) e a momenti va tutto a rotoli....l'amore però perdona tutto e finalmente si son sposati.
Poiché in quel periodo c'era “abbondanza” di soldi , il viaggio di nozze l'hanno fatto a Foligno recandosi a casa dell'Ede, la sorella di Berto., che gli aveva lasciata libera la casa. La prima notte, mancava l'acqua e l'Edda ha notato un catino con poca acqua e , lei che è una donna molto pulita, si è fatta un bidè...ma era acqua e varechina.... che bruciore!... Han passato tutta la notte a soffiarci su....

Dopo due anni l'Edda è rimasta incinta e Berto è andato giù di testa,...aspettava il maschio e aveva subito comprato una tromba d'ottone e un trenino elettrico, ma è nata una femmina.... (ma dai che sei stato fortunato anche così)...

Per vivere hanno fatto di tutto; l'Edda faceva la sarta, l'operaia, la cuoca in mensa, la campagna dei pomodori, le pulizie a casa di una signora e Berto faceva il facchino in stazione ...(d'inverno, di notte che freddo cagone...). e quando aveva finito lì andava a vendere di tutto... i liquori, le cravatte, le angurie e i nastri adesivi ; Poiche' se la teneva un po' su , il suo amico Pionèt del deposito bagagli l'aveva battezzato “trenta merde” e ancora adesso c'è chi lo chiama così.

Hanno tirato il carretto e la cinghia e.... un bel giorno Berto fa una sorpresa all'Edda e la porta in una bella casa, larga e nuova...l'ha già comperata e lei non sa niente.... Sembrava che tutto andasse bene dopo tanti anni di gavetta, ma il destino ha imbrogliato tutto...tante disgrazie: e anche dei falsi amici con i quali ci son stati anni e anni d'avvocato; tanti pensieri e preoccupazioni solo per toglierseli dai piedi.
Pero' di strada ne hanno fatta tanta....
A volte si attaccano come due galletti e se ne dicono di tutti i colori ma è perchè a Berto gli piace troppo il lambrusco e lei gli urla e predica “Bevi, bevi, ma se stai male io vado via e dopo vai a cagare te e la “fojetà”(?)

Oggi avrebbero potuto separarsi ma hanno deciso di rinnovare il matrimonio; si vede che nonostante tanti anni insieme , a loro modo, si vogliono ancora molto bene ed è cosi' che si avviano all'altare accompagnati da Francesco e Sara, i nipoti adorati, davanti a voi, qui presenti, per festeggiare felici e contenti.


(Testo giallo dialetto Parmigiano)
In-t-l’an’ 1959, dòpa sinch àni da moróz, Berto (23 àni) e l'Edda (22 àni) j han decìz äd spozäros.
J én andè ala Céza äd San Bendètt par portär tùtt il cärti mo al prét, che dòpa socuànt àni al sé sarìss spretè par riparär a “n’ incidént äd parcórs”, a ‘l né vräva mìga spozärja parchè al pädor ädla spóza l’éra un “comunista bolsévich”.

Tànt j han fàt che , dòpa avér mìs a màn anca al borslén, la däda l’è städa fisäda p’r al 30 äd märs... tùtt bén....mo a socuànt stmàni dal nòsi l'Edda l’à vén a savér che Berto l’é stè un po' zgalzarén (al morozäva con n' ätra) e cuäzi cuäzi a va tùtt a rodlón....l'amór però al pardón’na tùtt e finalmènt i s ‘én spozè.
Dato che in còl perìod lì gh’ éra “bondànsa” äd sòld , al vjaz äd nòsi i l' han fàt a Foligno a cà äd l'Ede, la soréla äd Berto, ch’ l à gh’ äva lasè vóda la cà. La prìmma nòta, a mancäva l'acua e l'Edda l’ à vìsst un bazlòt con pòca acua e, lè ch’ l’é ‘na dònna pulìda bombén, l’ à s’é fàta un bidè...mo l’éra acua e varachén’na.... che bruzór!... j han pasè tùtt la nòta a bofärogh su....
Dòpa du àni l'Edda l’é restäda incinta e Berto l’é andè zò ‘d tésta,...al spetäva al mas’c’ e l’äva sùbit comprè ‘na tromba äd l’otón e un trenén elétrich, mo è nasù ‘na fèmmna.... (mo dai ch’ a ‘t zì stè fortunatè anca acsì)...
Par vìvor j han fat äd tùtt; l'Edda la fäva la sartóra, l'oparäja, la cóga in ménsa, la campagna dil tomàchi, i fàt a cà da ‘na sjòra e Berto al fäva al fachén in stasjón ...(d'invèron, äd nòta che frèdd cagón...). e cuand l’äva fnì lì l’ andäva a vèndor äd tùtt... i licuór, il cravàti, ilj angùrrjj e i nàstor adezìv ; Dato che al s ‘la tgnäva un po’ su, al sò amìgh Pionèt dal depòzit di bagàj a ‘l’äva batzè “trénta mèrdi” e ancòrra adésa gh’ è ch’ i al l’a ciàma acsì.
J han tirè al carètt e la sìnngia e.... un bél gióron Berto al fa ‘na sorpréza a l'Edda e al l ‘a pòrta in-t-na béla cà, lärga e nóva...al l’a béle compräda e lè l ‘a ‘n sa njénta.... Paräva che tùtt andìs bén dòpa tànt àni äd gavètta, ma al destén l’ha imbrojè tùtt...tant disgràsjj e anca di fäls amìgh cój cuäjj gh’ é stè àni e àni d'avocät; tànt pensér e preocupasjón sól par tiräria via dai pè.
Pero' äd sträda i n’ han fàta bombén....
A vòlti i ‘s tàcon cme du galètt e i ‘s n’in dìzon äd tùtt i colór mo l’é perchè a Berto a gh’ pjäz tròp al lambrùssch e lè l ‘a zbràja e l ‘a gh’ dìz “Béva, béva, mo sa ‘t stè mäl mi a vàgh via e dòpa a ‘t vè a cagär ti e la “fojètta”(?)

Incó j arìsson podù divìddros mo j han decìz äd rinovär al matrimònni; a ‘s vèdda che anca dòpa tànt àni insèmma, a la so manéra, i ‘s vólon ancòrra bén bombén e l’é acsì che i s’ invìon a l'altär compagnè da Fransèssch e Sara, j anvód adorè, davanti a vojätor, chì prezént, par festegiär beàt e contént.
(Tgnèmmos vìsst)
(Nella foto Berto e Edda nel giorno del matrimonio il 30 marzo 1959)

Nessun commento: