"Al Condominni" poesia brillante in dialetto parmigiano di Bruno Pedraneschi,letta da Enrico Maletti

Estratto di un minuto del doppiaggio in dialetto parmigiano, realizzato nell'estate del 1996, tratto dal film "Ombre rosse" (1939) di John Ford. La voce di Ringo (John Wayne) è di Enrico Maletti


PARMAINDIALETTO Tv


Tgnèmmos vìsst
Al salùt pramzàn äd parmaindialetto.blogspot.com

“Parmaindialetto” è nato il 31 luglio del 2004. Quest’anno compie 16 anni

“Parmaindialetto” l’é nasù al 31 lùjj dal 2004. St’an’ al compìssa 16 an’

Per comunicare con "Parmaindialetto" e-mail parmaindialetto@gmail.com

L’ UNICA SEDE DI “Parmaindialetto” SI TROVA A PARMA ED E' STATO IDEATO DALLA FAMIGLIA MALETTI DI “PÄRMA”.







venerdì 6 marzo 2009

OTTO MARZO: Ricordo di Enrichetta Cabassa


(Testo blu in Italiano)
Nata a Parma nel 1916, morta a Palanzano (Parma) l’8 marzo 1945, sarta.

L’8 marzo è un giorno utile per onorare con il ricordo le numerose donne di Parma che hanno dedicato la propria vita alla libertà ed alla pace. Per ricordarle tutte nell’omaggio simbolico ad una di esse, è da ricordare la storia di Enrichetta Cabassa, nome di battaglia “Silvia”: sarta nello storico negozio di Cordani in Borgo del Carbone, centro d’azione contro il regime fascista, staffetta partigiana, che morì proprio l’8 marzo 1945 a Palanzano, in seguito allo scoppio di un ordigno. Lavorava in una sartoria di Parma, in borgo del Carbone, che il titolare, Giovanni Cordani, aveva trasformato in un centro di smistamento della stampa antifascista. La giovane donna, che aveva il marito disperso in guerra, decise di impegnarsi nella Resistenza anche per contribuire alla conclusione del conflitto. Le fu così affidato il compito di staffetta, al quale assolse egregiamente affiancando Ines Bedeschi e diventando punto di riferimento del Comando Nord-Emilia per mantenere i collegamenti con le varie formazioni partigiane. Quando i sospetti dei fascisti finirono per appuntarsi sulla Cabassa, la giovane sarta fu mandata in montagna ed inquadrata nella 143a Brigata Garibaldi "Aldo". "Silvia", così era conosciuta nella Resistenza, si trovava a Palanzano, nei locali della Banca di risparmio di Parma occupati dal Comando di raggruppamento, quando fu investita dallo scoppio accidentale di una bomba. L’esplosione che uccise "Silvia", provocò anche la morte di due partigiani e di un falegname che stava lavorando nel locale.


(Testo giallo dialetto Parmigiano)
ÒT ‘D MÄRS: Ricòrd d’ Enrichetta Cabassa

Nasùda a Pärma in-t-al 1916, mòrta a Palanzàn (Pärma) l’8 märs 1945, sartóra.

L’8 ‘d märs l’é un gióron ùttil p’r onorär con al ricòrd tùtti il dònni äd Pärma ch’ j han dedichè la pròprja vìtta ala libartè e ala päza. Par ricordärja tùtti in-t-l ’omagg’ simbòlich a vùnna äd lór, l’é da arcordär la stòria d’ Enrichetta Cabassa, nòm ‘d batàlia “Silvia”: sartóra in-t-la stòrica botéga äd Cordàn in Bórogh dal Carbón, céntor d’asjón cóntr al regìm fasìsta, stafètta partigjàna, ch’ l’é mòrta pròprja l’8 äd märs 1945 a Palanzàn, in séguit al scòpi äd ‘na bómba. La lavoräva in-t-na sartorìa äd Pärma, in bórogh dal Carbón, che al padrón, Zvàn Cordàn, l’äva trasformè in-t-un céntor äd zmistamént ädla stampa antifasìsta. La Cabassa, ch’ l’a gh’äva al marì dispérs in guéra, l’à decìz d’ impgnäros in-t-la Rezisténsa anca par contribuìr ala concluzjón dal conflìtt. Gh’ é stè acsì afidè al cómpit äd stafètta, a fjànch d’ Ines Bedeschi e l’é dvintäda al pónt äd riferimént dal Cmànd Nord-Emilia par mantgnìr i colegamént con tùtti il formasjón partigiàni. Cuand i sospét dii fasìssta i fnìron par pontäros su la Cabassa, la gjòvvna sartóra l’é städa mandäda in montagna e incuadräda in-t-la 143a Brigäda Garibäldi "Aldo". "Silvia", acsì l’ éra consùda in-t-la Rezisténsa, l’éra a Palanzàn, in-t-i locäj ädla Banca äd rispärmi äd Pärma ocupè dal Cmànd äd ragrupamént, cuand l’é städa investìda dal scòpi acidentäl äd ‘na bómba. L’esplozjón ch’ l’a masè "Silvia", l’à provochè anca la mòrta äd du partigjàn e d’ un maringón ch’ al lavoräva in-t-al locäl.
(Tgnèmmos vìsst)
(Pramzàn dal sas)

Nessun commento: